DIEGO DEL GASTOR - דיאגו דל גסטור

נגן הפלמנקו דיאגו דל גסטור - Diego del gastor או בשמו המלא: Diego flores amaya נולד בשנת 1908 במחוז מורון דה לה פרונטרה.

 

דיאגו דל גסטור - Diego del gastor נחשב לאחד הנגנים הוותיקים החשובים ביותר בפלמנקו, אשר יצר אסקולה אישית, שנערצת על ידי רוב נגני הפלמנקו. אסקולה זו מאופיינת בפשטות, יופי ובעלת אופי מובהק של הפלמנקו. אלתוריו מבריקים ביופיים. קטעי המוזיקה שלו הפכו לסמל, בגלל אישיותם המיוחדת והשונה כל כך מסגנונות נגינה אחרים. נגני גיטרה הגדולים ביותר למדו ממנו רבות. אין זה סגנון צועני מובהק, כפי שרגילים לראות, וגם הרפרטואר שלו מוגבל, אך, עם זאת, בגלל רגישותו והבנתו בפלמנקו, דיאגו התעמק באופן שכל כך ראוי להערכה עד כדי כך שניצב בראש הפירמידה של נגני הפלמנקו בכל הזמנים.

 

מתוך ריאיון אתו:

אתה יודע מוזיקה, דיאגו?

"מעט מאוד. התחלתי ללמוד מוזיקה. למדתי את החלקים הראשון, השני והשלישי בסולפז'. עשיתי כמה תרגילים וניגנתי כמה יצירות."

 

זה עזר לך במשהו?

"מאוד, עזר מאוד."

 

האם, לדעתך, נחוץ לדעת מוזיקה כדי לנגן פלמנקו?

"תראה, הידע תמיד נחוץ. בשלב הבא, כדי לנגן פלמנקו, זה כבר מגיע מבפנים, וכדי להרגיש את הגיטרה, אחרי שלומדים לנגן פלמנקו, צריך להרגיש, אבל זה תמיד מועיל, תמיד מועיל."

 

מה ההבדל, לדעתך, בין התקופה של הגיטרה, למשל, לפני 40 או 50 שנה, לעכשווית?

"היום מנגנים מהר יותר. מנגנים, שולטים הרבה יותר טוב בגיטרה. היום יש בחורים שמנגנים יפהפה, ברור. להרגיש את הגיטרה זה דבר אחד, לבצע זה דבר אחר."

 

באיזה הבדל דיאגו מבחין בין הגיטריסט הסולן, הקונצרטיסט והגיטריסט המלווה?

"תראה, זה דבר שונה. כדי ללוות צריך להיות תלוי בזמר. לא צריך שום דבר חוץ מלהיות תלוי בזמר והסולן יכול לנגן מה שהוא מרגיש, והוא גם עצמאי. זה הבדל גדול. למי שמנגן לליווי שירה יש גם הרבה כישרון."