נחשב לגדול נגני הפלמנקו בכל הזמנים אשר פיתח טכניקת נגינה מופלאה, שהייתה הרבה יותר מתקדמת מקודמתה, וכך הביא למהפכה לא רק בגיטרה פלמנקו אלא גם בנגינת הגיטרה בכלל.
ויסנטה אמיגו נחשב לנגן פלמנקו חדשני החשוב ביותר אשר הביא למהפכה בתחום נגינת הגיטרה פלמנקו. בעוד שהמהפכה של פאקו דה לוסיה התבטאה בתחום הטכני, מהפכת הנגינה של ויסנטה אמיגו הייתה בתחום האמנותי.
מבטאים את שמו נוניאז. חררדו נוניאז שייך לתקופתם של נגני הפלמנקו, שהמשיכו את פאקו דה לוסיה. הוא נגן פלמנקו בעל יכולת טכנית יוצאת דופן בכל הטכניקות של נגינת הגיטרה פלמנקו.
נגן פלמנקו צועני מסביליה הידוע בעיקר בזכות להקת רוק פלמנקו, שהקים עם אחיו Ramon Amador, להקת Pata Negra ובה נראה בפעם הראשונה פיוז'ן בפלמנקו שהשתלב עם סוג מוזיקה אחר.
נגן פלמנקו מהתקופה שקדמה לפאקו דה לוסיה והביא אסכולה אישית משלו וייחודית, המבוססת על נגינה פשוטה מבחינה טכנית אך אותנטית מבחינת הסגנון, לכן נגני פלמנקו רבים אוהבים לנגן בה.
חואן מאיה מרוטה היה נגן פלמנקו צועני אשר הִרבה לנגן לשירה. נגינתו בעלת אופי צועני חזק וקצבי מאוד. תחילת דרכו הייתה כרקדן דווקא אך במקרה, או שלא, החל לנגן בגיטרה.