top of page

GERARDO NUÑEZ - חררדו נוניאז

נגן הפלמנקו חררדו נוניאז - Gerardo nunez נולד בשנת 1961 במחוז: Jerez de la frontera, שנחשב לאחד המחוזות החשובים ביותר של הפלמנקו בספרד. חררדו נוניאז מלחין קטעי פלמנקו אותנטיים יפהפיים השומרים היטב על השורשיות של הפלמנקו, מצד אחד, ומחדשים רבות גם מבחינה הרמונית, מלודית וריתמית, מצד שני. חררדו גם פיתח מתודות למידה מעולות. כיום, הוא נחשב לאחד מנגני הפלמנקו המובילים בספרד ובעל טכניקה מופלאה, וירטואוז ומלחין, אשר השכיל לחדש ולנגן פלמנקו מודרני אך גם לשמור על האותנטיות והשורשיות של הפלמנקו המסורתי. כבר בגיל צעיר שיתף פעולה עם הקטדרה של הפלמנקולוגיה ובגיל 14 ליווה זמרים, כמוTio Gregorio el borrico, : Terremoto, Pansequito, Turronero, Indio gitano     ועוד. בנוסף, הקליט שמונה דיסקים כקוצרטיסט והופיע בהופעות תאטרון רבות והשתתף בכל הפסטיבלים החשובים ביותר של הפלמנקו.

 

מתוך הריאיון אתו:

אתה מבחין בהשפעה כלשהי של הפלמנקו על סוגי מוזיקה אחרים?

"אני חושב שפלמנקו הושפע יותר משהשפיע. נגני הג'ז רק אימצו את המשפט המוזיקלי של הפלמנקו, את הסולם שלו ועשו עם זה משהו, כמו שבסרטים האמריקאים אומרים: 'ספרד', 'מוזיקה פלמנקו' ויוצאים המקסיקאים.

 

היה יכול להיות מישהו שהושפע קצת יותר!

"מכל המוזיקאים - אלה שהתקרבו מאוד לפלמנקו היו נגני הג'ז ומה שעניין אותם זה לנגן בולריה והם לומדים את המשפט המוזיקלי. אבל כדי לעשות פלמנקו מה שצריך קודם כול זה ללמוד לשמוע, לדעת ללוות. מוזיקאי ייחשב למוזיקאי של הפלמנקו כאשר ישתלב במסיבת פלמנקו עם הגיטרה בס שלו או עם מערכת התופים שלו, ואם יעשו שם בולריה אז ינגן בולריה ואם ינגנו שם 'טונה' אז ינגן 'טונה', אבל לעשות את הקומפס של הבולריה, כמו צ'יק קוריאה, ולהיחשב נגן פלמנקו הדרך עוד ארוכה. מובן שכל אחד יכול לקחת מה שהוא רוצה, אבל אי אפשר לקרוא לזה השפעה. אתה שומע מישהו כמו Paquito de Rivera וכל האנשים האלה ומה שהם בעצם עושים זה "ספרדיות כזאת". אומרים פלמנקו ויוצאת המוזיקה של "Spain" של צ'יק קוריאה. זה לא פלמנקו אלא "rumbita" (רומבה קטנה).

לימוד קטע נגינה של חררדו נוניאז
Cañaveral - Gerardo Nuñez
tabs
bottom of page