R

Rasgueado

טכניקת נגינה מהמילה Rascar שפירושה לגרד. טכניקת נגינה ב גיטרה פלמנקו בה הנגן מנגן יחד על כל המיתרים ומחליק עליהם. קיימים סוגים רבים ומגוונים של Rasgueados , ביניהם שילובים שונים של אצבעות יד ימין, שימוש באגודל והאצבעות בתנועת "מניפה" ועוד. ה Rasgueado נולד כטכניקת ליווי מתוך צורך להתגבר על העוצמה החלשה של הגיטרה לעומת רקיעות הרקדן, מחיאות הכפיים ושירת הזמרים. בטכניקה זו הנגן חולף על כל מיתרי הגיטרה בבת אחת ובכך יוצר אפקט של קצב.

Redoble

צעד ריקוד בפלמנקו בו הרקדן מכה ברגל מכה אחת ואחר כך מכה שתי מכות ברגל השנייה. צעד שנמשך פעמה אחת, כאשר המכה האחרונה היא הפעמה החזקה על כן שני הצעדים שקודמים לו מתחילים לפני הפעמה(בקדמה).

Remate

תגובה של הרקדן לשירה. ה Remateמופיע בדרך כלל אחרי שזמר הפלמנקו שר שורה אחת מבית שירה. לאחר ה Remate הזמר חוזר על שורה זו וממשיך הלאה.
A quien le via contar las fatigas que estoy pasando
Remate
A quien le via contar las fatigas que estoy pasando
Se las via contar a la tierra
Cuando me esten enterrando
זהו גם כינוי לסיום
לדוגמא:
זמר ששר Solea ו Remata por buleria כלומר מסיים בקצב הבולריה(Buleria).

רומנסה-Romance

אחד מענפי הפלמנקו השייך למשפחת ה Solea por buleria. היה נחשב שנים רבות לענף נשכח אשר הושר על ידי זמרים לא מקצועיים. מדובר בשירים עתיקים ביותר. הRomances העממים היו קיימים כבר במהלך המאה ה 15 על כן זוהי כנראה העדות הראשונה משירי הפלמנקו. באמצע המאה השנייה של המאה ה 17 הוא נשכח וחזר בשנת 1939 באמצעותו של : El Solitario שאסף שירים מבני מאלגה. שירים אלה עברו בעל פה מדור לדור. בשנת 1971 נאספו 10 זמרים לא מקצועיים והוקלטו שירים אלה אשר הועברו מדור לדור באותה תקופה לתקליט בשם: Magna antologia del cante flamenco.

Romance :קטע האזנה של
Antonio Agujetas :שירה
Alberto San Miguel :גיטרה

רומראס-Romeras

אחד מענפי הפלמנקו ממשפחת ה Alegrias בליווי הרמוני שונה מה Alegrias ובעלת משפט מוסיקאלי(Compas) של 12 פעימות אשר נבדל מה Alegrias במלודיה ובעובדה שהזמר מושך את סופי המשפטים ומאריך אותם. מקורה מהעיר Sanlucar de Barrameda. יש הטוענים שהשם נובע משמה של אישה בשם: La Rromera. אחד הדברים המאפיינים את ה Romeras הוא שהזמר מושך את ההברה האחרונה של המילה, או שהוא מושך את ההברה הראשונה שלה, ואחר כך משלים אותה. לעיתים זמר הפלמנקומושך הברה מסוימת זמן רב עד כדי כך שקשה להבין באיזו מילה מדובר.
Por dios te pio romera
Que a la puertano te asomes
Que va mucha diferencia
En se tu rica y yo probe

באלוהים אני מבקש ממך רומרה
שאל דלתי לא תתקרבי
כי בינינו גדול הפער
בהיותך עשירה ואני עני

Romeras :קטע האזנה של
Tina Pavon :שירה
Eduardo Rebollar :גיטרה

רונדניה-Rondenia

ענף פלמנקו מבטאים: רונדניה. מקורה בעיר Ronda. זהו סוג של Fandango מאוד עתיק שלעיתים נהוג לסיים איתו Malaguenias . נהוג להבדיל בין Rondenia chica שהיא בעלת קצב מאוד ברור של 3 לעומת ה Rondena grande שהיא איטית יותר. יש גם המתחילים את ה Rondenia בקצב חופשי אשר עוקב אחרי שירת זמר הפלמנקו. קיים סוג שונה של ענף זה שמנוגן בלבד והוא הומצא על ידי נגן הפלמנקו: Ramon Montoya שכיוון את מיתרי הגיטרה שלו כך שהמיתר השישי הורד ב 2 טונים והמיתר השלישי הורד בחצי טון וכך מנגנים אותה עד היום. העיר רונדה ידועה גם בשל הגשר המפורסם שלה, שבזמן האינקויזיציה, היו משליכים ממנו את היהודים אל התהום.
Navegando me perdi
Por esos mares de dios
Navegando me perdi
Y con la luz de tus ojos
A puerto de mar Sali
A apuerto de mar Sali

אבדתי בהפלגתי
במימי האלוהים
אבדתי בהפלגתי
באור עינייך
לנמל הים יצאתי לנמל הים יצאתי

Rondenia chica :קטע האזנה של

Rondenia grande :קטע האזנה של

רוסאס-Rosas

ענף פלמנקו ממשפחת ה Alegrias שמקורו ב Sanlucar de Barrameda שכיום לא נמצא בשימוש.

Rosas :קטע האזנה של
Laura Vital:שירה
Eduardo Rebollar :גיטרה

 

רומבה-Rumba

זהו מקצב מוסיקאלי שמקורו בקובה והשפיע ביותר על הפלמנקו עד כדי כך שאף זכה לשם: Rumba gitana או Rumba flamenca . להקת ה: Gypsy Kings הצרפתית התפרסמה בזכות שירת הרומבות שלהם. זהו מקצב מהיר ושמח של 4 פעימות, מנוגן בסולם מז'ורי או מינורי ונהוג לשיר ולרקוד אותו במסיבות הפלמנקו. מספרים על Paco de Lucia שלקראת יציאת תקליטו, התבקש להוסיף קטע כיוון שהתקליט היה קצר מידי, לכן בזמן קצר ביותר, ובקטע שרובו מאולתר, הוסיף רומבה בשם:Entre dos aguas שהפכה לאחד מלהיטיו הגדולים.